14. listopadu 2015

Paříž 13.11.

Všichni víme co se stalo v noci v Paříži. Já jsem se to dozvěděla nějak ve dvě noci (a pak jsem už nemohla usnout :d). Sledovala jsem twitter, stránky CNN a BBC a čekala jsem, kdy se někde objeví nějaký článek v češtině. Kolem osmé ráno jich začalo být požehnaně. Nejen článků, ale i různých příspěvků na facebooku a instagramu. S hashtagem #PrayForParis. Postupně, po shlédnutí desítek eiffelových věží, mi to tak trochu začalo štvát. Trochu? Trochu víc. Pray for Paris... ale upřímně, kdo z nich se za ně skutečně pomodlil?
(jo, já mám čistý svědomí)
Podpora vyjádřená obrázky, dobře, klidně, nejsem proti tomu. Ale příspěvky "odborníků" na toto téma mě dovádí k šilenství. Každý má právo vyjádřit svůj názor. Ale jestli si nejsem ničím jistá, nevypouštím to dál. Takhle vznikají čisté lži a bohužel si lži a nepravdivé nebo nepřesné informace najdou lidé, kteří jsou schopni věřit čemukoliv. Achjo...
Žijeme ve světě, kde se každý den radujeme s mnoha úžasných věcí, ale bohužel jsou tu i věci zlé, které nás můžou kdykoliv zaskočit. Ve světě, kde se peníze, moc a sláva stávají hlavními cíly. Nikdo neřekl, že to teď bude lehké, pro některé z nás to bude největší životní zkouška, ale věřím, že solidarita, pochopení a rozum společně s láskou zvítězí nad vším zlým, co se nás snaží zastrašit.

14 komentářů:

  1. To nejsou lidi, to jsou zvířata :(

    OdpovědětVymazat
  2. Tiež nechápem, celý net je zaspamovaný s tým hashtagom... A všetky blogerky o tom píšu, súhlasím s ich názormi, ale preboha už som ich videla minimálne 5 a všetky sú o tom istom...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ty názory ráda pročtu, ale cením pravdu před nějakými domněnkami a výmysly. Teď se budeme muset "obrnit", protože se toto bude řešit minimálně další dva týdny :--D Stay strong.

      Vymazat
  3. Já to viděla ráno u snídaně, protože v jedenáct jsem už hajala v postýlce :D
    Když jsem viděla to číslo, musela jsem rychle číst dál a dál, ještě teď se mi udělala husina. PrayForParis vím až teď, co to je, každopádně.. mám takový názor, že se s tímto mělo počítat. U nás ve škole byl muslim, který roky studoval v Praze, náboženství. Po rocích odjel zpět domů za rodinou, a protože on se učil u nás, měl jiný názor než "zabít všechny ostatní, co uznávají něco jiného" tak mu uvěznili rodinu, chtěli jim uříznout hlavy pižlacím nožíkem (jen se koukni na stránku drsnysvet.cz). Díky tomu, že měl v Praze známosti jako kamarády apod., nakonec sem přijeli. Od té doby přešel na křesťanstkou vítu a hlásí svoje názory o koránu. Upřímně, po jeho přednášce (která bohužel byla jen v angličtině a to pro 3. a 4. ročník pochopitelně kvůli jazykové bariéře) jsem se na to podívala malinko jinak. To, co je v koránu, je jen zlo, jen násilí, takže oni vlastně nemají mozky. Mluvil i o historii, a s tou vírou to má tolik spojený, že jsem se na něj dívala skoro s otevřenou pusou.
    Wow, rozepsala jsem se, jen mě tohle štve :D Viděla jsem takový videa, jak jsou ti idioti hnusný špíny zlí. Oni nepřijeli pro mír, ale naopak..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že to zní hnusně nebo rasisticky, ale já jsem tohle čekala už když se zezačátku řešila uprchlická krize. Akorát jsem si teda myslela že se to odehraje v Berlíně, když jich nejvíc proudí do Německa. No, asi ne.
      Já jsem teda kdysi četla zpověď nějakýho muslima, co sem první přijel studovat a pak přestoupil na křesťanství. No a následně přijeli nějací "znamí" a chtěli ho za to zabít. No, na tohle prostě nikdy nebudu mít slov...

      Vymazat
  4. I me zacina trochu stvat, kdyz projizdim zed a kazdy treti prispevek je #prayforparis. Ok, chapu, ze se k tomu lide chteji vyjadrit, projevit solidaritu, soucit, rozhorceni, ale ta tri slova jsou napsana behem par vterin a pak ti lide jako cekaji na lajky? Jak rikas, malokdo se za Francii a obeti u pridavani prispevku pomodli..
    Pokud uz k tem hroznym udalostem chci neco rict, tak at to jde trochu od srdce, ne?
    Jinak je to ale vazne tragedie :( Nikdy nepochopim, jak jsou lide tohohle schopni :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nechápu, jak to může někdo opravdu udělat. Bohužel ne všichni mají stejný hodnoty jako my, jak se zdá... :/

      Vymazat
  5. Asi nemôžem napísať nič viac, než len že s tebou naprosto súhlasím :(

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že to #prayforparis je naposto zbytečná věc, je sice hrozné, co se stalo a tak, ale stalo se to i dřív, stávat se to nejspíš i bude a tak je zbytečné zaspamovat tímhle všechny sociální sítě (u většiny jen kvůli tomu, aby drželi s davem) a čekat třeba na zázrak. :)

    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, sice je pěkný, jak všichni se všemi soucítí, ale začíná to být spíš vlna "nechám se strhnout davem a nacpu si eiffelovku všude aby to vypadalo že mám city" než nějaká vlna soucitu. Aspoň já to tak cítím..

      Vymazat
  7. Ten hashtag je síce zbytočná vec a rodinám obetí nijak nepomôže, ale stále si to cením. Je to jediné gesto, ktoré môžme spraviť a ukázať tak podporu. Určite nebudem opovrhovať nikým, kto tento hashtag zverejní. Koniec koncov, spravila som to isté. Moja vzdialená rodina, ktorá žije v Paríži tiež zdieľala podobné hashtagy a obrázky. Páči sa mi na tom to, že podporu vyjadril skutočne celý svet a mám pocit, že nás to nejakým spôsobom posiľňuje. Jediné čo ma mrzí je to, že nikto nevyjadril súcit pri páde Ruského lietadla. #PrayForRussia

    ladyminimalism.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím letadlem je pravda. Taky to byla strašná katastrofa a moc lidí to nezajímalo... Proč nebyly dřív hashtagy #PrayForSyria? Mě třeba nejvíc dostalo/naštvalo, jak tam zničili ty památky, chrám v Palmýře apod. Ty stavby tam stály dva tisíce let, měly nepředstavitelnou cenu a pak příjdou oni, totálně bez mozku a jen tak to pošlou k zemi.

      Vymazat

Děkuju za komentář! :)