25. března 2016

MĚSTA KTERÁ MI NEDAJÍ SPÁT

Kdybych měla říct, které město z těch co jsem kdy navštívila je nejlepší a nejbožejší, s klidným svědomím můžu mluvit o Bratislavě (někdy ani nemusíme jezdit daleko, aby jsme si odvezli super zážitky).

Dnes vám chci ukázat pět měst, do kterých jsem ještě neměla možnost podívat se, ale do budoucna to určitě chystám. Určitě mi napište, která města se líbí vám :). A pokud jste byli v některém z mých "top pěti" měst, určitě mi napište o svých zážitcích, ráda si je přečtu! :D

Rovaniemi leží přesně na polárním kruhu. Na jaře je to ideální místo k pozorování polární záře, která je viditelná skoro každou noc. Podle rozlohy je Rovaniemi největší město v Evropě- i když tam žije jen něco málo přes 60 000 obyvatel. 8 kilometrů od Rovaniemi oficiálně sídlí Santa Claus- ve vesničce Joulupukin Pajakylä. Kromě toho se okolí města (hlavně v zimě) řadí mezi přírodní skvosty celého Finska.


Jeruzalém je podle mě jedno z nekrásnějších měst vůbec. Všude dýchá historie a přitom je město moderní a žije. Je duchovním městem tří náboženství, takže velká pestrost- ať už ve směru architektury nebo kultury- je nepřehlédnutelná.

Estonsko je jedna ze zemí, která mě naprosto uchvátila. A kromě krásné přírody je hlavní město Tallinn naprosto okouzlující. Vypadá jako z nějaké pohádky, hah :). Navíc leží na břehu Finského zálivu, takže každý východ a západ slunce musí vypadat kouzelně.

Skalní město je zapsáno do novodobých sedmi divů světa. Petra je úžasná památka a doufám, že se mi opravdu podaří navštívit ji- svoji nenávist k horkému podnebí překonám :D. Myslím, že všichni víme o natáčení Indiana Jonese a Transformes v Petře. Režiséři vybrali dobře, skalní město má tajuplnou atmosféru.

Indie se mi líbí celkově, kvůli přírodě i kultuře. Bylo težké vybrat mezi Varanasi, Munnar, Jaipur a Agrou. Agra a její Taj Mahal je už moc mainstream, Munnar je vyjímečný díky přírodě, ale chtělo by to něco víc... Jaipur a Varanasi jsou přesně ta indická města, která jsem si vždycky představovala. Nicméně zvítězilo Varanasi, možná díky duchovní hodnotě města. Hinduisté věří, že pokud zemřou ve Varanasi, jejich duše konečně skončí koloběh života a smrti. Proto na konci svého života odjíždí do tohoto města, aby byl následně jejich popel rozprášen do Gangy.

Související články:

19 komentářů:

  1. Taky mě láká plno zemí a měst. Ráda bych se podívala do USA nebo taky právě do Finska :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek :) Finsko doporučuji, celkově Skandinávii, též bych chtěla vidět polární zář :) Jeruzalém vypadá nádherně,ale asi bych se tam teď bála jet :) Skalní město Petra mě taky hrozně uchvátilo! :)

    ROSEMDIARY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)) Myslím, že zrovna v Jeruzalémě není čeho se bát. A Petra... to je prostě nádhera.

      Vymazat
  3. Zaujímavé miesto :-) Ja mám vysnívaný Rím, Paríž a Londýn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Říma bych se taky jednou chtěla podívat :) Chtěla bych si udělat fotku před Koloseem :)

      Vymazat
  4. Musím nechat být, že tvůj seznam míst je neotřelý, neobvyklý a především zajímavý. Mě by taktéž hodně lákala Indie - asi ze stejných důvodů jako tebe, ale žádné konkrétní místo vybrané nemám - a potom nějaká ze severských zemí, asi hlavně kvůli mým oblíbeným knížkám a přírodě.
    Jinak bych se taky ráda podívala do Japonska, nějak to tam prokřižovat a potom samozřejmě Paříž, něco v Americe a Novém Zélandu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Souhlasím s tím, že skandinávská příroda je jednoznačně nejhezčí! :D

      Vymazat
  5. Úžasný výběr! Jsem ráda, že si zmínila tyhle města a ne takový ty kýčovitý, kam chtějí všichni.
    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Mrcho! Popravdě- mě se ani taková ta notoricky známá, kýčovitá města nelíbí. New York není tak "glamour" jak se tváří na fotkách, Paříž je sice super co se týče jídla, ale velký mínus vidím v tom, že se tam snadněji natrefí na turistu než na pravýho pařížana. Stejně to vidím i s Londýnem. :D

      Celkem mi vrtá v hlavě Chorvatsko. Všichni tam jezdí vyvalit se na přeplněný pláže x let a přitom skoro nikdo nepochytil, že je tam většina nejhezčích přírodních památek jihovýchodní Evropy. Tím myslím obrovský jeskyně s úžasnýma krápníkama, vodopády, plitvický jezera... A žijí tam volne vlci a medvědi! :D Chci do Chorvatska :D

      Vymazat
  6. Vybrala si si krásne mestá a krajiny... Mňa to ťahá na Sever... hlavne Nórsko (:

    Daniela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) V Norsku je to taky moc nádherný.

      Vymazat
  7. ani se ti nedivím.. :) jsou to nádherné města.. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super výběr! V ani jednom městě jsem nebyla, ale doufám, že se do všech jednou podívám! :) Do Indie bych se chtěla podívat, akorát nevím jestli tak nějak "snesu" ten pohled na ty odpadky-které tam prý jsou všude a tu chudobu... :)
    Petra je moc hezké místo, nikdy jsem tam nebyla, ale podle fotek a Indiana Jonese a Transformers to tam musí být úžasný! :)

    DENYII

    OdpovědětVymazat
  9. Já nevím, mě nějak ten východ neláká. Spíš bych se (asi jako každý) chtěla podívat do NY, LA atd. :D Každopádně to Finsko vůbec nevypadá špatně! :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
  10. Vybrala jsis nádherná města, musím s tebou jenom souhlasit, že by stálo za to je navštívit :)

    OdpovědětVymazat
  11. ahoj pozývam ťa na giveaway ktorá sa koná na mojom blogu ;)

    http://alexxiewstyle.blogspot.sk/2016/05/vikend-za-nami-prva-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  12. Mňa neskutočne lákajú najmä tropické krajiny, ako Thajsko, Bora Bora, Karibik ale tiež by som sa veľmi rada pozrela do USA, Kanady a túžim navštíviť Amazonský prales ♥

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat

Děkuju za komentář! :)