7. července 2016

KAM VYRAZIT | ZLÍNSKÝ KRAJ

Ahoj! Léto je jako stvořený pro výlety- já se vždycky nemůžu dočkat toho, až se někam vydám :D Chci se s vámi podělit o 9 míst, která ve Zlínském kraji patří k těm, co za tu cestu stojí. 




Stavba Stezka v oblacích má připomínat letícího motýla. Je ve výšce 1116 metrů a je z ní nádherný výhled na Kralický Sněžník, za jasného počasí jdou v dálce vidět i Jeseníky a Krkonoše. Úplně nahoře, ve výšce padesáti metrů, je kapka- síť na které stojíte a vidíte rovnou dolů. Cestou zpátky můžete využít tobogán- to je hodně boží :D. Vstupné pro dospělé je 290 Kč, do patnácti let 190 Kč. V ceně je zahrnuta jízda lanovkou tam i zpátky.



Luhačovice- čtvrté největší lázně v Česku a největší lázně na Moravě. Luhačovické prameny patří mezi nejúčinnější, na povrch vyvěrá každou hodinu asi 15 tisíc litrů minerální vody. Řadu minerálek můžete volně ochutnávat při procházce lázeňským parkem. V létě si můžete zchladit v Luhačovické přehradě, podél břehu jsou posilovací stroje. Opravdu na každém rohu je prodejna lázeňských oplatků, kromě celých krabic dávají i teplý oplatek "do ruky". V mým případě spíš oplatky do ruky :D.



Nejlepšími místy v Kroměříži je určitě Květná zahrada a Podzámecká zahrada se zámkem. Kroměříž hodně turistů pozná hlavně ze stříbrných pláten. Natáčel se tu třeba oscarový film Amadeus, dánský film Královská aféra, Nehynoucí láska, životopisný dokument o ruské carevně Kateřině Veliké, pohádka Peklo s princeznou, Dědictví aneb kurva se neříká,... Ze seriálů si vybavím např. Četnické humoresky, Tři mušketýry nebo francouzský seriál Napoleon. Kroměříž si na této skutečnosti zakládá a turisté si mohou projít celý filmový okruh. Mezi super zážitky může patřit plavba lodí po řece Moravě nebo let vyhlídkovým letadlem nad městem.



Bystřička je podle mě jedno z nejlepších přírodních koupališť. Voda v přehradě je čistá, což potvrzují pravidelná měření hygieniků. Přehrada se nachází u Valašskýho Meziříčí a má písečnou pláž, z které potom do vody sestupujete mírně. Z ostatních břehů je to prudký sestup :D Dosahuje hloubky dvaceti šesti metrů. Okolí přehrady je krásné, v okolí je spousta chatek a rekreačních středisek.



Nemůžu nezmínit krajské město- Zlín. Hlavní atrakcí je ZOO Lešná, která je rozdělená podle kontinentů- Afrika, Asie, Austrálie, Amerika a okolí zámku. Tam jsou tučňáci a rejnoci. Ve Zlíně je řada obchodních center a fajn kaváren. Nesmím zapomenout na Kongresové centrum- tvar této budovy byl inspirován mikroorganismy. Konají se tam různé akce a do sálu si sedne 1000 lidí. Před dvěmi lety jsem dostala šanci zazpívat si tam a musím říct, že obdivuju architekty. Celá budova je zevnitř sladěná do fialova. :D



Radhošť je sedmá nejvyšší hora v Beskydech. Na jejím vrcholu najdeme kapli Cyrila a Metoděje, hotel a sochu Radegasta. Teď si každý vybaví pivo, ale je to pohanský bůh slunce. Slované mu na Radhošť chodili vzdávat oběti a slavili slunovrat. Modlu Radegasta pak strhli Cyril s Metodějem a na horu postavili kříž. V současnosti je Radhošť vyhledávaným turistickým cílem, nejenom v zimě. Poskytne krásný výhled na Jeseníky, Karpaty, Javorníky a za jasného počasí můžeme pozorovat i vrcholky Tater.



Na Lednici je nejlepší to, že celá krajina vypadá jako z nějaké pohádky. Upravená krajina se zámečky, zříceninou, kolonádou a rybníčky- parádní místo pro relaxaci. Celým areálem se dá projet i na kole, nebo se můžete projet kočárem nebo lodí. Lodě jezdí i v zimě a pohled z vyhřáté kajuty na zimní krajinu je prostě kouzelný :).



Skanzen v Rožnově je velmi známý. Valašské muzeum v přírodě se skládá z dřevěný vesničky, funkčního mlýna, políček a hospodářských zvířat. Má návštěvníkům přiblížit to, jak se tam dříve žilo. Často se tu konají různé jarmarky a festivaly. V Rožnově jsou také pivní lázně a Gibon park (lanové centrum). Je tam celé pole technického konopí, což vypadá zajímavě :D a někteří mladší návštěvníci si to fotí a trhají... nevím na co :D.

 Tato nová rozhledna byla otevřena v roce 2015. Dříve tam stávala stará dřevěná rozhledna, která byla z bezpečnostních důvodů zničena a nahrazena novou. Kelčský Javorník je nejvyšším vrcholem Hostýnských vrchů a je z něj nádherný výhled na Beskydy, Jeseníky a Malou Fatru. I bez dalekohledu se dají v dálce rozpoznat různá města- Kroměříž, Olomouc, Nový Jičín... Rozhledna je otevřená celoročně, má 156 schodů a přístup na ni je bezplatný.

Psaní tohoto článku jsem si užila, takže doufám, že se vám líbil. Třeba vás nějaká místa zaujala a v budoucnu je navštívíte :). Jaké je vaše oblíbené místo ve vašem kraji?

13 komentářů:

  1. Morava je můj druhý domov <3 Zbožňuju to tam! A v Kroměříži bydlí zároveň i moje teta, takže jsem ráda, že jsi tohle úžasné město přidala do tohoto článku :) I já mám v plánu dát na svůj blog "menší" travel z Moravy, kam pojedu za dva týdny :3 Docela mě láká ta Stezka v oblacích :3 To je něco podobného jako Stezka v korunách stromů na Lipně, že ano? :) V Zlíně nejvíc zbožňuju Zoo aneb hlazení rejnoků :D Ze začátku se vždycky štítím a potom se nemůžu odtrhnout a stále si je musím hladit! :D A Lednice s okolím, tam to také zbožňuju. Byla jsem tam před dvěmi lety s babičkou a s tetou na výletě a tento rok tam chci vytáhnout rodinku, tak snad se mi to podaří :D

    Moc bombový článek :3 Jak jsem psala na začátku, Morava je můj druhý domov (jsem z jižních Čech :D) a vkor Zlínský kraj, kam jezdím každý rok na prázdniny <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bydlím v Kroměříži 😂😂 Jojo, je to hodně podobný tomu na Lipně. :) ZOO ve Zlíně mám úplně nejradši, hlazení rejnoků je nejlepší! :D A ještě se mi líbí, jak se dá procházet těmi velkými voliérami s papoušky.

      Já jsem byla v jižních Čechách jenom jednou a to v Českých Budějovicích (celkem shame :D). Moc moc děkuju ^^

      Vymazat
  2. Moje teta se svým přítelem zrovna v těch končinách byli tuším minulý rok na dovolené, posílali nám pohledy :D Hrozně moc bych se tam chtěla podívat, byl by z toho naprosto ideální výlet. Jen škoda, že to mám tak daleko :/ :D Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Stezka v oblacích? O té jsem nikdy neslyšela, ale vypadá to tam úžasně :-) Určitě se tam dají pořídit krásné fotky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky určitě taky, ale myslím, že zážitek z toho celého "výšlapu" je lepší :D

      Vymazat
  4. Úplně skvělý článek! :) Já mám sice Zlinský kraj trochu z ruky, tak se tam tohle léto na 90% nepodívám... zato si ale píšu všechna místa na seznam míst, které chci navštívit! :) Snad třeba příští léto. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, skvělá inspirace k letním výletům. Osobně mě nejvíce zaujal zámek Kroměříž, jen to mám ze Středních Čech trochu z ruky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ta stezka v oblacích mě hrozně moc láká.
    Rožnov a Radhošť miluju, jezdíme tam každý rok
    Kracmarovat

    OdpovědětVymazat
  7. Super clanek, tipy na vylety dycky uvitam, ale bohuzel to je uuuplne na druhym konci cr :( Ale rada bych jednou jela na moravu na delsi dobu na dovcu vsechno o cem se tam mluvi obhlednout :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak o tej Stezke v oblacích som ešte nepočula, no vyzerá vážne super! A ostatné tipy taktež nie sú na zahodenie, skvelý článok!

    Na mojom blogu práve prebieha letná Giveaway, budem veľmi rada, ak sa zapojíš! :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
  9. To jsou skvělé tipy! :) Ke konci srpna bychom chtěli s rodičema vyrazit na jižní Moravu, takže se nám tyhle tipy budou určitě hodit :)

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat

Děkuju za komentář! :)