29. dubna 2017

10 DŮVODŮ, PROČ JSEM JEDNODUŠE GIST

Zdravím! 
Možná máte ve svém okolí někoho, kdo je nějakým způsobem divný. Možná máte ve svém okolí někoho, kdo má ve svém okolí někoho, kdo je nějakým způsobem divný. Možná jste divní. Svou vlastní osobnost bych sama popsala jako podivnou, zvláštní a v některých ohledech i mírně odpudivou. Moje osobnost je prostě gist. Gist je slovo ze slezského nářečí, které je skoro divné tak jako já. Tohle a spoustu dalších roztodivných slov mě naučila jedna kamarádka, která bydlí u Nového Jičína. Tenhle článek asi nebude mít žádnou hodnotu, ale aspoň jste se naučili nové slovo, které se vám bude jistě hodit při toulkách severovýchodní částí naší země.

Vlastně jsem přemýšlela nad tím, že bych vytvořila nějaký slovník, který by vysvětloval význam podobných slov, ale nemám čas. Nebo spíš... jsem hrozně líná, opustil mě i poslední kus mé kreativity a nemám čas. 

Jo.


1. neumím zvedat nohy
Spousta lidí mě dokáže identifikovat jenom podle zvuku, který vyluzuju když chodím. Já nohy prostě nezvedám a šoupání podrážek po podlaze si prostě vždycky hodně užiju.

2. mám užitečné jazykové znalosti
I když pro to neexistuje žádné logické nebo alespoň uspokojivé vysvětlení, od mala mě přitahují věci, které jsou neznámé. Dokud to nikdo nezná, je to dokonalé! Takže ze mě občas náhodně vypadne něco jako: Víš, jak se finsky řekne neznesystemačněním? Věděla jsi, že altyn je zlato v tatarštině? Hele, jo se řekne řecky ne, to je celkem vtipný, ne?

3. jsem masterchef
-Kouzlo je v koření!
-A co do toho dáváš?
-Sůl.
Když se vám začne točit hlava z nějakého zápachu co nejde identifikovat a po chvíli se zahalíte do husté mlhy, je jasné, že jsem v kuchyni. Četné neúspěchy a pár kusů zničeného nádobí mě fakt nezastaví a proto to zkouším pořád znovu a znovu. Můj kuchyňský repertoár se skládá z rýže, těstovin, hranolek, brambor, dušené zeleniny, bramborového salátu, krupicové a ovesné kaše a omáčky na těstoviny. Možná na vás zapůsobila ta omáčka. Přiznávám se. Je to kečup s nastrouhaným česnekem. Ale pozor - kouzlo je v koření! :D

4. cestuju
Ráda jezdím vlakem a ráda objevuju nová místa. Ráda spojím obě věci a prostě někdy nasednu na nějaký vlak a čekám, kde skončím. Je to super. Nejradši mám trasy, které vedou přes hory. Miluju když se dívám z okna a vidím jenom lesy. Nádhera. Jednou jsem si vymyslela novou trasu domů ze školy. Cestu, která je dlouhá 140 km jsem natáhla na 200 a je to snad jedna z nejhezčích tras, jakou můžete absolvovat. Škoda, že je to všem úplně jedno.

5. jsem z hané
A to pro všecky znamená, že su hodně divná. Dyť si představojó, že běžně jím tvargle, nosím u sebe vidle a snad lozím po venku v kroju. Samo sebó ne. Ale jak to enom řéct někemu, kdo myslí, že jo. Dycky to bel boj, no.
Ano, máme na Moravě internet. Ne, nemám hejno hus. Ano, Zlín je fakt krajské město. Ne, nemáme vlastní pálenici. Ne, neseženu vám deset litrů vína zadarmo. Ne, z kohoutku nám teče voda a ne slivovice. Ano, frgál je koláč, ne klobouk.
Seznamování s lidmi, kteří jsou "z daleka" je vždycky taková menší hra na nervy. 

6. mám jedno oko větší než druhý
A moje oči mají ještě k tomu khaki barvu. Jelikož často khaki barvu nosím, tak mě na to pořád někdo upozorňuje. Hele tvoje oči mají úplně stejnou barvu jako tvoje mikina, to je hustý, lol.

7. plameny
A to máš tu barvu jako přírodní? Ty jsi první zrzavej člověk, kterýho znám! Někdy mám pocit, že lidi víc fascinují moje vlasy než já. Divný? Maximálně.

8. mám talent na sporty
Každý můj pokus o nějakou pohybovou aktivitu vyústí v neskutečný trapas nebo zranění. Jediné sporty, které mi jdou jsou kroket a plavání. Bruslení bych moc jako sport neoznačovala. Naposled jsem se pokoušela jezdit na snowboardu a jako bonus jsem dostala pobyt v nemocnici, ztrátu paměti, jizvy v obličeji a stylový nákrčník! Při pokusu o pravidelné cvičení jsem si záhadně přivodila zánět mandlí. Pořád je to lepší a lepší.

9. jsem feťák
Když někam jedu, velkou část mého batohu zabírají různé léky. Ráda je pak třídím a přerovnávám je. Přitom nesnáším uklízení... 

10. plácám
Nesnáším "trapné ticho" a proto se vždycky snažím něco říct. Bohužel, můj cit pro sociální záležitosti je hodně malý, takže vždycky plácnu tu největší hloupost, která mě zrovna napadá. Většinou se pak ostatní začnou smát a nebo to nějak rozvedou, takže to účel plní. Ale... mám chuť se propadnout do země. 

Co vy a vaše "divnosti"? Našli jste se v něčem? :D


2 komentáře:

  1. haha,to je super článok :D pobavila som sa :D a jedno oko mám aj ja väčšie :D vyzerá to na niektorých fotkách celkom divne, alebo mi niekedy niekto povie, keď sa na neho pozerám, že mi ide jedno iným smerom :D
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto se snažím na fotkách přivírat oči anebo dávat hlavu na stranu, aby to nebylo tak vidět. :D Ale ono to stejně i tak vidět jde! :D Achjo.

      Vymazat

Děkuju za komentář! :)